Michelle op reis: eerste week Down Under én de bruiloft

399

Hoi allemaal,

Mijn eerste echte blog nu ik in Australië ben. Ik zal beginnen bij het begin 😉

Vliegreis

Zaterdag 30 juli ben ik thuis vertrokken voor mijn reis. Mijn ouders hebben me opgehaald en naar Dusseldorf gebracht. Ik heb het eerste deel van de vlucht een beetje geslapen, maar vooral veel films gekeken. Ik vloog met Etihad en ik vond dit een fijne vliegtuigmaatschappij. Eerlijk gezegd; alles was best luxe! Ik had een transfer in Abu Dhabi van ongeveer 2 uur. Ik heb mijn ogen uitgekeken daar, zoveel verschillende mensen lopen er rond. Op het vliegveld had ik aanspraak van een meisje uit Sydney. Ze heeft me leuke plekjes verteld waar ik naar toe kan gaan als ik aan het eind van mijn reis in Sydney ben. Ik hou dat in gedachten, ik weet niet of ik daar tijd voor heb.

Mijn vlucht naar Sydney startte ’s avonds. Na het eten viel ik al vrij snel in slaap. Hoewel ik niet super goed slaap in het vliegtuig viel dit ook niet tegen. Aangekomen in Sydney heb ik een taxi gepakt naar mijn hotel. Daar ontdekte ik meteen dat Australie erg duur is en dat, in dit hotel, je overal voor moet betalen. Het internet was $10 per uur, vliegtuig shuttle $7 per keer en $9 voor een ontbijtje. Ik heb daar alleen de shuttle geboekt omdat ik de dag erna nog door moest vliegen. Hotel was simpel, maar er was alles wat ik nodig had. Ik keek uit mijn raam en zag een koffiezaakje en ook zat daar de McDonalds. Er moest toch ergens gratis WiFi zijn? 😉 Bij de koffiezaak lekker een donut gegeten en ik kon gebruik maken van de WiFi. Ik heb het thuisfront op de hoogte kunnen stellen dat alles goed was gegaan. Ik ben rond 21.30 uur gaan slapen en werd pas om 6 uur wakker. De jetlag viel mee, dacht ik. Maar daarover later meer…

Die ochtend had ik een binnenlandse vlucht van een uur naar de Gold Coast. Bij aankomst heb ik eerst een Australische simkaart gekocht en naar mijn vervoer gelopen. Dit had mijn vriendin geregeld en was allemaal goed georganiseerd. De chauffeur heeft zelfs een extra rondje gereden zodat ik voor de deur van mijn hostel uit kon stappen.
Ik zag erg op tegen de reis maar het is me ontzettend meegevallen. Alles is goed verzorgd, ik heb genoeg films gekeken en muziek geluisterd. Ik heb me goed bezig kunnen houden.

Surfers Paradise

Ik kwam op maandagmiddag dus aan in Surfers Paradise, bij mijn hostel. Voor mij is dit mijn eerste ervaring met een hostel. Ik ben meteen van kamer geswitcht omdat ik mijn kamer deelde met een oudere man die veel sliep. Ik ben naar een 4-persoonskamer gegaan met wat jongere mensen. Ik deelde mijn kamer met Nina uit Italie en met een jongen uit Zuid-Korea. Hij sprak niet echt goed Engels dus ik heb met hem niet veel gepraat. Hij is ook snel weer vertrokken. Nina werkt in Australie en was op zoek naar een nieuwe baan. Zij was overdag veel weg.

De eerste 3 dagen vond ik echt verschrikkelijk. Ik vond totaal geen aansluiting met die mensen die hier verbleven. Het was een werkhostel, dus mensen zijn overdag vaak weg en ’s avonds hangen ze op de bank of gaan feesten met goedkope drank. Niet echt wat mijn plan was. Ik ben overdag veel met een vriendin gaan doen, die hier dus in de buurt woont. We hebben de laatste inkopen voor de trouwerij gedaan en heb op die manier mijn tijd gevuld. Daarnaast sliep ik heel slecht door alle geluiden maar ook nog door mijn jetlag. Ik heb de meeste dagen rond de 4 uur geslapen en dat brak me een beetje op. Ik heb wat advies gevraagd op een besloten Facebook groep want ik had het echt niet naar mijn zin. Ik schijn gewoon pech te hebben gehad met mijn hostel helaas. Dus tip 1: boek je hostel altijd maar voor een dag of 2. Is het niet leuk, dan kan je andere zoeken.

Op woensdag kwam er een nieuwe roomie, Daniel uit Zwitserland. Hij was de eerste met wie ik een gesprek had voor langer dan 5 minuten. Hij is bezig met een reis rond de wereld en wil het meeste gezien hebben in 1,5 jaar. Hij is nu al een jaar onderweg. Hij heeft veel verteld over de landen die hij gezien heeft. Heel inspirerend om te horen.

Vrijdag was de bruiloft. Ik moest rond 9 uur in het hotel zijn voor mijn haar en make-up. Toen ik klaar was, was ik a real Australian Girl. Ik voelde me zo vol geplamuurd met make-up! Op de foto’s ziet het er wel heel mooi uit maar ik moest er even aan wennen! Toen iedereen klaar was (na zo’n 5 uur :-P) was het tijd dat de vader van de bruid haar op kwam halen. Dit was een prachtig moment.

De bridesmaids zijn als eerste vertrokken naar Macintosh Island Park, waar de ceremonie plaats zou vinden. Daarna werd de bruid opgehaald met de flowergirls. Toen de muziek startte zijn de flowergirls en de ring beares gaan lopen. De ring beares waren de broertjes van mijn vriendin. Ze zagen er alle 4 zo schattig uit. Daarna zijn de bruidsmeisjes om de beurt gaan lopen, ik was als tweede. Als laatste kwam natuurlijk de bruid met haar vader. Dit was voor het eerst dat de bruidegom zijn bruid zag. Ze straalden allebei. De ceremonie was persoonlijk, romantisch met af en toe een lach en een traan. Het was perfect in balans. Na de ceremonie zijn de foto’s gemaakt en daarna zijn de bruismeisjes naar het hotel gegaan. Wij begrepen dat de newly weds ergens anders nog foto’s gingen maken. Achteraf hadden de bruidsmeisjes daar ook bij moeten zijn. We zijn met een vriendin van de bruid naar het strand gerend en zij heeft van ons alle 3 foto’s gemaakt. We waren meteen de nieuwe toeristische attractie. Er waren allerlei mensen foto’s van ons aan het maken, vooral mensen uit Azië. Oké, het was ook allemaal een beetje vreemd misschien 😉
De bruid was erg blij dat er nog foto’s zijn gemaakt van ons!

Voor het feest was er een pre-drink. Voor de gasten in een zaal, voor the bridal party in the bridal suite. Daar stonden wat kleine hapjes en wat drankjes klaar. We zijn daar een half uur geweest en daarna konden we naar beneden. Daar werd iedereen aangekondigd. Ik ging als tweede met de groomsman aan wie ik gekoppeld was. Wat dat betreft gaat het zo anders dan in Nederland.
Als laatste werden natuurlijk de nieuwe Mr. & Mrs. aangekondigd!

Snel daarna werd het buffet geopend en iedereen zat heerlijk te eten. Tussen het diner en de weddingcake werd er gespeecht. Ik had niks voorbereid maar wel een leuke anekdote over de bruid en bruidegom. Samen met de Maid of Honor, ook een Nederlandse, heb ik in het Engels gespeecht. Erg spannend, maar ik denk dat het verhaal goed over kwam. En aan de andere kant, geen Australiër kan in het Nederlands speechen zonder voorbereiding. Na het aansnijden van de weddingcake werd de dansvloer geopend. De bruidegom is een breakdancer, dus al zijn vrienden breakdancen ook. Het was zo vermakelijk om naar te kijken! Wat een moves hebben al die gasten! Rond 23 uur liep het feest ten einde en ben ik met anderen van de bridal party naar een club geweest. Was leuk om mee te maken, maar die prijzen.. Niet normaal. Ik denk dat wij voor de helft van het geld op stap kunnen gaan in Nederland.

De dag na de bruiloft heb ik lekker uitgeslapen en ben ik daarna met mijn roomie Daniel naar Glow Worms gaan kijken. Was geen gepland tripje, maar wel gezellig. Ik had nog nooit Glow Worms gezien. De tour was kort maar het was een gezellig dagje uit. Onderweg zijn we gestopt om foto’s te maken van het uitzicht in de bergen, dit was prachtig!
Terug in Surfers zijn we samen wat gaan eten en later hebben we nog met Nina, onze andere roomie, samen gezeten en gekletst.

Ondertussen is het zondag, 2 dagen na de bruiloft. Vandaag doe ik mijn was in het hostel, ben ik aan het kijken om mijn trip verder te plannen want morgen is de dag van vertrek. Vanavond ga ik nog met mijn vrienden hier en haar familie uiteten en dat is dan mijn laatste avond in Surfers. Ik heb erg veel zin in de rest van mijn trip. Nu gaan alle toeristische activiteiten beginnen zoals het zien van kangoeroes en koala’s 😉 Ik zal nu sneller doorreizen en maar een paar dagen op 1 plek blijven hangen. Ik ga proberen na iedere plek weer een blog te schrijven. Ik heb in ieder geval heel veel zin om verder te gaan! Brisbane here I come!

Liefs,
Michelle

PS: Foto’s toevoegen lukt me helaas niet…