Michelle op reis: Fraser Island

556

DAG 1 FRASER ISLAND

Donderdagochtend 11 augustus ben ik op tijd vertrokken naar Fraser Island. Ik had mijn tour geboekt bij Cool Dingo en alles was geregeld, zoals vervoer, ferry, eten en overnachting op het eiland. Echt een aanrader om de tour hier te boeken! Aan het begin van mijn tour kwam ik een Nederlands stel tegen, A en Bernadette. Met hen ben ik tijdens de tour opgetrokken. Je kan een tour voor 1, 2 of 3 dagen boeken. Ik had uiteindelijk de 2 dagen gekozen op advies van het YHA hostel.

Op het eiland werden we vervoerd met een 4-wheel drive bus. Eerst leken de wegen wel mee te vallen, gewoon asfalt. Maar een groot deel van het eiland zijn gewoon off road wegen dus een 4-wheel drive is wel nodig. Het eerste stuk van de tour heb ik voorin gezeten en dan kun je precies zien welke hobbels en kuilen eraan komen. Erg gaaf was dat!

De eerste stop was Lake McKenzie. Dit was een prachtig helderblauw meer me een wit strand. Prachtig om te zien. Het was alsof ik in een andere wereld was. Soms zie je plekken voorbij komen op TV waarvan je denkt; dat lijkt me nog eens gaaf om te zien. Ik vond Lake McKenzie zo’n plek. Lake McKenzie bevat alleen regenwater en er zijn geen riviertjes om het water aan te voeren. Tot de lunch hebben we daar lekker gerelaxt 🙂 De lunch was prima verzorg met broodjes en salades. Alles erg vers!

FOTO’S LAKE MCKENZIE

Regenwoud

Na de tour zijn we gaan wandelen in het regenwoud. De gids, Jarrad, vertelde ons waar we naar toe moesten lopen en hij reed dan met de bus ons tegemoet. We moesten wel goed op het pad blijven i.v.m. giftige spinnen en slangen. Deze heb ik helaas niet gespot. Spinnen zou ik niet zo snel opzoeken, maar een slang zien in zo’n regenwoud leek me wel gaaf! De wandeling was mooi en gezellig. We zijn langs verschillende beekjes gelopen en er stonden verschillende soorten bomen waarvan je zeker een foto moest maken.

FOTO’S BOMEN EN REGENWOUD

Tussen het wandelen door was er een stop waar Jarrad op ons stond te wachten met thee/koffie en echt de beste oatmeal en chocolate chip cookies ever! Alles zelf gemaakt op het eiland. Heerlijk!
Aan het eind van de middag heeft Jarrad ons afgezet bij een strandje vlakbij de lodge waar we slapen. We hebben eerst naar de zonsondergang gekeken. Dit was prachtig. Op zo’n moment voel ik me een erg rijk mens 🙂

FOTO SUNSET

Ik deelde mijn kamer met 3 anderen meiden. Ook die lodges zagen er prima uit. Ik heb eerst mijn bed opgemaakt (ja, in een hostel maak je elke keer je eigen bed op en als je weggaat haal je je lakens er weer af..) en mijn spullen voor de dag erna klaargelegd. Ik wist dat ik anders na een paar drankjes daar geen zin meer in zou hebben 😉

’s Avonds was er een lopend buffet met van alles. Dit smaakte ook weer prima. En dan heb ik het nog niet over de cocktails gehad… $10 voor een volle kan! Het was gelukkig niet heel sterk, dus ik kon na wat drankjes gelukkg nog lopen! Ik heb daar met A en Bernadette en wat andere mensen van de tour een erg leuke avond gehad. Er was ’s avonds nog een trivia en je kon dus ook cocktails winnen. Helaas niet gewonnen die avond, maar het was wel erg gezellig!

DAG 2 FRASER ISLAND

mahenoOok de 2e dag gingen we weer vroeg op pad. Dit keer reden we met de bus over het strand. Dit was een ‘officiele weg’ en er was dus ook een snelheidslimiet. Ook stonden deze snelheden aan de kant aangegeven. We reden naar een schipswrak, de SS Maheno. Tussendoor hadden we een stop voor een 15 minuten scenic flight over Fraser Island. Ik heb dit niet gedaan omdat ik graag nog een scenic flight wil doen boven de Great Barrier Reef. De piloten daarentegen… Die worden geselecteerd op uiterlijk hadden Bernadette en ik besloten 😉
Bij het scheepswrak hebben we tijd gehad om foto’s te maken. We hebben daar gewacht tot de mensen terug waren van de scenic flight.

De tweede stop was bij een een rotsachtig gebied aan de kust genaamd Indian Head. We zijn naar boven gelopen en vanuit boven kon je goed de walvissen zien bovenkomen. Het is momenteel walvissen seizoen. Walvissen laten hier hun jong geboren worden en deze worden gevoed totdat ze genoeg vet hebben. In Antartica is het te koud voor deze kleintjes. De walvissen waren zeker vaak te zien maar te ver weg om op foto vast te leggen. Zondag ga ik nog op walvis tour dus dat komt dan wel goed 🙂
Vanaf dit punt kun je ook wel eens haaien en pijlstaartroggen zien maar ik heb ze helaas niet gespot.

FOTO’S INDIAN HEAD

Aan zee

Daarna zijn we doorgereden naar de Champagne Pools. Dit zijn net ronde zwembadjes maar dan zijn de randen omgeven door rotsen. Het water is zeewater, wat er overheen golft. Soms komen er ook kleine visjes mee en kun je die met een snorkel goed zien. Helaas niet gevuld met champagne 😉 Dit was het enige punt op de route om het water in te gaan. De zee lijkt begaanbaar maar is te gevaarlijk i.v.m. de stroming en mogelijk de haaien die er zwemmen. Bij de Champagne Pools hebben we even een uurtje kunnen relaxen en heb ook lekker een dutje gedaan op het strand. Vermoeiend, op vakantie gaan!

FOTO’S CHAMPAGNE POOLS

Als laatste stop waren we bij een Eli Creek. Dit beekje stroomde een beetje en je had de mogelijkheid om met een grote zwemband het beekje af te drijven. Ik ben met A en Bernadette in de Creek gaan lopen tot een punt dat het iets te diep werd. Toen zijn we weer tegen de stroom in terug gelopen. Onderweg hebben we ook nog wat kleine visjes gezien.
Eli Creek ligt bij het strand er waren ook wat vriendengroepen met een eigen jeep aanwezig. Tussen de jeeps werd een volleybal net gehangen en waren er mensen aan het volleyballen. Heel leuk om te zien.

FOTO’S ELI CREEK

Terug bij het lodges stond het buffet alweer bijna klaar en heb ik samen met A heerlijk een cocktail gedronken. Ik vond deze tour zeker een aanrader! Doen, als je de kans hebt!